یک ذره عیدی؛ 85‌هزار تومان

✔❣ تـــآزِ هـــآیِ جــَــــهــــآن ❣✔

" بـﮧ نـ ـامــ פֿُ ـدایـ ـے ڪـﮧ בَغـבَغــﮧ اَز בَسـ ـت בاבَنــَ ـش رآ نـَבآرَمــ "

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ✔❣ تـــآزِ هـــآیِ جــَــــهــــآن ❣✔ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

این عیدی 85‌هزار تومانی هم برای خود ماجرایی شده است. البته بدون شک دولتی‌ها کار بسیار مطلوبی انجام داده‌اند که در چنین شرایط اقتصادی 85‌هزار تومان تحت عنوان عیدی یا هزینه جبرانی به حساب سرپرست‌های خانوار واریز کرده‌اند ولی مشکل کار اینجا است که کمی تا حد زیادی به دلیل سایر سیاست‌های اقتصادی دولت ظاهرا نه تنها این 85‌هزار تومان دردی از دردهای اقتصادی دوا نمی‌کند بلکه شاید بتواند تا حد زیادی برخی از گره‌های اقتصادی را نیز افزایش دهد.

البته ما قصد سیاه‌نمایی نداریم بلکه به رسم سابق در ستون چند در چند می‌خواهیم کمی در این کادر کوچک در دل اعداد و ارقام فرو برویم و کارکرد آن‌ها را مشخص کنیم.

در همین ابتدای کار بگوییم، برخی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند 15‌هزار تومان بیشتر (یک‌صد‌هزار تومان) عیدی دریافت می‌کنند.

حالا برای شروع کار شما در نظر بگیرید که این 85‌هزار تومان را دریافت کرده‌اید. در قدم نخست چگونه آن را خرج می‌کنید. شاید چون شب عید است با آن آجیل تهیه کنید. به طور میانگین با این 85‌هزار تومان می‌شود دو کیلو پسته خریداری کرد.

البته اگر قیمت هر کیلو پسته را 60‌هزار تومان حساب کنیم کار تا حد زیادی فرق می‌کند. اگر بخواهید با این 85‌هزار تومان لباس عید بخرید نمی‌دانیم چگونه می‌شود این رقم را چند در چند کرد. ظاهرا با این 85‌هزار تومان بشود چند جفت جوراب نسبتا با کیفیت تهیه کرد.

برای خرید میوه مخصوصا از میادین شهرداری این 85‌هزار تومان می‌تواند مناسب باشد.

این روزها به طور میانگین هر کیلو سیب دو‌هزار و 500 تومان، هر کیلو کیوی سه‌هزار تومان، هر کیلو پرتقال سه‌هزارو 800 تومان و هر کیلو موز چهار‌هزار تومان قیمت دارد.

در واقع می‌شود با 85‌هزار تومان یک وعده، چند کیلو از این میوه‌ها خریداری کرد. به نظر شما می‌شود مثل رییس‌جمهور از این عیدی راضی بود و شادمانی کرد؟

 

منبع: روزنامه بهار


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 7 / 12 / 1391برچسب:,

] [ 20:16 ] [ VIATOR ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه